Impact of the Population’s Educational Structure on the Economy of Southeast Slovenia
Keywords:
economy, education, graduates of tertiary education, Southeast Slovenija, SloveniaAbstract
Economic growth and a high level of employment are fundamental macroeconomic targets towards which all countries of the world, as well as individual regions within them, are inclined. However, the foundation of everything is the knowledge that the workforce has at its disposal. It is therefore very important that countries devote enough attention and resources to ensuring an accessible and quality education system. The latter is assessed by both, the number of tertiary education students, as well as the number of graduates. Of course, the employability of graduates is also an important indicator of the quality of tertiary education. Among other things, the close connection of higher education institutions with economy and non-economy is contributing to greater employability, which is easier with the decentralised implementation of study programmes. Using the method of qualitative analysis, based on the secondary sources, we explored the relationship between the educational structure of the population and economic activity, and considering the example of Slovenia, we found out that the higher the
share of the working population with tertiary education, the higher the gross domestic product of the country. 
References
1300 študentov začenja študij v Novem mestu. Pridobljeno dne 10. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.novomesto.si/dogajanje /novice/2017092912541871.
Bajželj, M. (2016). Regije v številkah. Statistični portret slovenskih regij 2016. Ljubljana: Statistični urad Republike Slovenije.
Barle, A. et al. (2008) (ur.). Družba znanja: izzivi izobraževanja v 21. stoletju. Koper: Fakulteta za management.
Bevc, M. (2006). Ekonomski pomen izobraževanja: izbrana poglavja. Koper: Fakulteta za management.
Bruto domači proizvod, Slovenija, letno. Pridobljeno dne 1. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/Save show.asp.
Čebelič, T. et al. (2016). Demografske spremembe ter njihove ekonomske in socialne posledice. Ljubljana: Urad RS za makroekonomske analize in razvoj.
Čelebič, T. (2014). Terciarno izobraževanje v Sloveniji - vključenost, učinkovitost, kakovost, financiranje in zaposljivost. Ljubljana: Urad RS za makroekonomske analize in razvoj. Pridobljeno dne 5. 10. 2017 s svetovnega spleta: www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-OPO8YMBY.
Delovno aktivno prebivalstvo po: status zaposlitve, statistična regija, spol, leto , dosežena izobrazba. Pridobljeno dne 1. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/Saveshow.asp.
Glavič, P. et al. (2014). Analiza visokošolskega izobraževanja v Sloveniji. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo.
Grm, B. (2017). V Ljubljani povprečno sedem prebivalcev na hišno številko, v Kostelu eden. Pridobljeno dne 1. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6776.
Gul, P. et al. (2017). Gospodarska rast v letu 2016 po prvi letni oceni 3,1-odstotna. Pridobljeno dne 2. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6824.
Jankovič, M. (2016). Obalno-kraška in primorsko-notranjska regija sta v 2015 imeli 6,4- oziroma 6,1-odstotno gospodarsko rast. Pridobljeno dne 15. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6400.
Kajzer, A. (2011). Vpliv gospodarske krize na trg dela ter pomen izobraževanja in usposabljanja. V: Mirčeva, J. (ur.). Gospodarstvo v recesiji in izobraževanje odraslih: zbornik prispevkov 15. andragoškega kolokvija. Ljubljana: Andragoški center Republike Slovenije, str. 22–35.
Korečin, R. (2017). BDP v 2. četrtletju 2017 za 4,4 % višji kot v 2. četrtletju 2016. Pridobljeno dne 11. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6898.
Kozmelj, A. (2016). Število študentov v Sloveniji še naprej pada, a še vedno študira skoraj polovica mladih (19–24 let). Pridobljeno dne 11. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/5929.
Krajnc, A. (2011). Gospodarska kriza, znanje in izobraževanje. V: Mirčeva, J. (ur.). Gospodarstvo v recesiji in izobraževanje odraslih: zbornik prispevkov 15. andragoškega kolokvija. Ljubljana: Andragoški center Republike Slovenije, str. 36–54.
Majcen, B. et al. (2011). Raziskave in razvoj, izobraževanje ter gospodarska rast: dinamični pristop splošnega ravnovesja z endogeno rastjo. Ljubljana: Inštitut za ekonomska raziskovanja.
Mramor, D. (2007). Zgrešeno urejanje visokega šolstva. Tednik Mladina, (19. 5 2007), str. 26–27.
Paladin, M. (2015). Kdaj je izobraževanje in usposabljanje za organizacijo prava investicija? Izobraževanje in usposabljanje ter ekonomska rast organizacij. Strokovna revija za ravnanje z ljudmi HRM, 13, št. 64, str. 40–45.
Pallas, A. M. (2000). The effect of schooling on individual lives. In: Hallinan, M. T. (ed.). Handbook of the sociology of education,. New York: Kluwer, str. 101–513.
Pridobljeno dne 10. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/obcine/sl/2015/Region/Index/7.
Pridobljeno dne 29. 9. 2017 s svetovnega spleta: http://www.delo.si/znanje/izobrazevanje/stevilostudentov-pada-a-se-vedno-studira-skoraj-polovica-mladih.html.
Pridobljeno dne 9. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.mizs.gov.si/si/delovna_podrocja/direktorat_za_visoko_solstvo/sektor_za_visoko_solstvo/financiranje_studija/.
Razpotnik, B. (2017). 1. aprila 2017 v Sloveniji 2.064.836 prebivalcev ali 1.059 manj kot tri mesece prej. Pridobljeno dne 11. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index/6822.
Sotošek, A. (2011). Izobraževanje odraslih – ključ do izhoda iz gospodarske recesije. V: Mirčeva, J. (ur.). Gospodarstvo v recesiji in izobraževanje odraslih: zbornik prispevkov 15. andragoškega kolokvija. Ljubljana: Andragoški center Republike Slovenije, str. 12–21.
Študentje terciarnega izobraževanja po področjih izobraževanja (KLASIUS_P), spolu, načinu študija in vrsti izobraževanja, Slovenija, letno. Pridobljeno dne 11. 10. 2017 s svetovnega spleta: http://www.stat.si/StatWeb/News/Index /6822.
Študentje terciarnega izobraževanja po vrsti izobraževanja in načinu študija. Spletna stran: http://pxweb.stat.si/pxweb/Dialog/Saveshow.asp [Citirano 11. 10. 2017 ob 20.50 uri].
Turk, D. (2009). Decentralizacija je koristna, a ne na račun kakovosti. Pridobljeno dne 15. 10. 2017 s svetovnega spleta: https://www.finance.si/266671.
Ugovšek, J. (2017). Gospodarska rast Slovenije bo med večjimi v EU. Pridobljeno dne 15. 10. 2017 s svetovnega spleta: https://manager.finance.si/8857079.
Vidulin, V. and Gams, M. (2006). Analyzing the Impact of Investment in Education and R&D on Economic Welfare with Data mining. Elektrotehniški vestnik, No. 73, pp. 285–290.
Zavod republike Slovenije za zaposlovanje (2015). Mladi in trg dela. Ljubljana: Zavod republike Slovenije za zaposlovanje. Pridobljeno dne 8. 10. 2017 s svetovnega spleta: https://www.ess.gov.si/_files/7755/Analiza_Mladi_in _trg_dela_2015.pdf.
Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (2017a). Obvestilo za javnost – Avgust 2017. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje. Pridobljeno dne 8. 10. 2017 s svetovnega spleta: https://www.ess.gov.si/_files/10356 /Trg_dela_avgust_2017.pdf.
Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (2017b). Mesečne informacije – Avgust 2017, 24, št. 8. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje. Pridobljeno dne 8. 10. 2017 s svetovnega spleta: https://www.ess.gov.si/ _files/9121/MI_2016_08.pdf.
Žnidaršič, A. (2013). Vodnik po SPSS-u: delovna verzija. Pridobljeno dne 27. 4. 2016 s svetovnega spleta: www2.fov.uni-mb.si/matstat/upload/SPSS/prirocnikSPSS.pdf.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Journal of Economic and Business Sciences

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.





