Usmerjenost k učeči se organizaciji – analiza vprašalnika

Avtorji

  • Ksenija Komidar

Ključne besede:

analiza, cene, mišice, kosti, vezivno tkivo

Povzetek

Da bi lahko organizacije preživele v sodobnem nestabilnem okolju, ostale konkurenčne ter imele usposobljen in visoko motiviran kader za delo, je mogoče le z nenehnim učenjem. Kot najvišjo stopnjo razvoja menedžerskih perspektiv sodobnega poslovnega okolja mnogi avtorji razumejo učečo se organizacijo, katere moč je v njeni sposobnosti, da prepozna, uporablja, širi in razvija razpoložljivo znanje. Z razvojem učečih se organizacij so se pojavile tudi potrebe strokovnjakov po verodostojnem merilnem instrumentu, ki bi omogočal prepoznavanje učečih se organizacij. Ob več priložnostih in v različnih okoliščinah je bilo tudi v slovenskem prostoru razvitih in preizkušenih nekaj instrumentov, za analizo pa smo izbrali vprašalnik Možine o usmerjenosti k učeči se organizaciji. S pilotno raziskavo smo izračunali njegovo zanesljivost, hkrati pa smo vprašalnik podrobno analizirali in ga primerjali. Vprašalnik se uporablja od leta 2002, ima odlično zanesljivost, zato ga je smiselno ohraniti, vendar pa na podlagi analize ugotavljamo, da bi ga lahko premišljeno izboljšali.

Literatura

Cronbach alfa koeficient. Pridobljeno dne 14. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://www.statistik.si/cronbach-alfa-koeficient/.

Češnovar, T. (2001). Razširjenost koncepta učeče se organizacije v Sloveniji. Organizacija, 34, št. 7, str. 415–421.

Češnovar, T. (2006). Raziskave Na poti k učečemu se podjetju. V: Možina, S. and Kovač, J. (ur.). Menedžment znanja. Na poti k učečemu se podjetju. Maribor: Založba Pivec, str. 213–219.

Delić, M. (2005). Značilnost prehoda iz tradicionalne v učečo se organizacijo. Diplomsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Ekonomska fakulteta.

Dimensions of the Learning Organization Questionnaire (DLOQ). Pridobljeno dne 7. 3. 2020 s svetovnega spleta: http://www.lacrosseart.com/g3records/dloq_instructions.html.

Dimovski in sod. (2017). Advanced Management Leadership Practice. Ljubljana: Fakulteta za ekonomijo Univerze v Ljubljani.

Dimovski, V. (1994). Organisational learning and competitive advantage. A theoretical and empirical analysis [online]. Doctoral Dissertation. University of Ljubljana: Faculty of Economics. Pridobljeno dne 17. 3. 2020 s svetovnega spleta: http://www.cek.ef.uni-lj.si/doktor/dimovski.pdf.

Dimovski, V. and Penger, S. (2004). Učeča se organizacija. Transformacija k horizontalni organizacijski strukturi v dobi ekonomije znanja. Teorija in praksa, 41, št. 5–6, str. 806–825.

Dimovski, V. and Škerlavaj, M. (2005). Performance effects of organisatio-nal learning in a transitional economy. Problems and Perspectives in Management, 3, št. 4, str. 56–67.

Dimovski, V. in sod. (2013). Napredni management. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Dimovski, V., Penger, S. and Peterlin, J. (2009). Avtentično vodenje v učeči se organizaciji. Ljubljana: Planet GV, poslovno izobraževanje.

Dimovski, V., Penger, S. and Škerlavaj, M. (2002). Temelji organiziranja in odločanja. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Dimovski, V., Penger, S., Škerlavaj, M. and Žnidaršič, J. (2005). Učeča se organizacija. Ustvarite podjetje znanja. Ljubljana: GV založba.

Dimovski, V., Penger, S., Škerlavaj, M. and Žnidaršič, J. (2005). Učeča se organizacija: Ustvarite podjetje znanja. Ljubljana: GV Založba.

Dolgan - Petrič, M. (2004). Slovenske specialne in visokošolske knjižnice kot učeče se organizacije. V: Vloga specialnih in visokošolskih knjižnic v procesu evropske integracije – zbornik referatov. Strokovno posvetovanje visokošolskih knjižnic z mednarodno udeležbo. Ljubljana: Zveza bibliotekarskih društev Slovenije, str. 21–31.

Ferligoj, A., Leskošek, K. and Kogovšek, T. (1995). Zanesljivost in veljavnost merjenja. Ljubljana: FDV.

Gomezelj Omerzel, D. (2010). Podjetništvo in znanje. Koper: Fakulteta za management.

Hernandez, M. and Watkins, K. (2003). Translation, validation and adaptation of the Spanish

version of the modified Dimensions of the Learning Organization Questionnaire. Human Resource Development International, 6, št. 2, str. 187–196. Pridobljeno dne 7. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/13678860110087923.

Ivanko, Š. (2007). Sodobne teorije organizacije. Ljubljana: Fakulteta za upravo.

Ivanko, Š. (2015). Teorija organizacije. Ljubljana: Fakulteta za upravo.

Junhee, K., Toby, E. and Homer, T. (2015). Examining the Dimensions of the Learning Organization Questionnaire: A Review and Critique of Research Utilizing the DLOQ. Human Resource Development Review, 14, št. 1, str. 91–112. Pridobljeno dne 7. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/1534484314555402.

Kelemina, D. (2009). Različnost koncepta učeče se organizacije med slovenskimi podjetji. Izzivi managementu – spletna revija o izzivih in dosežkih sodobnega managementa, 1, št. 2, oktober 2009. Pridobljeno dne 7. 3. 2020 s svetovnega spleta: http://sapientis.si/uploads/sapient/public/_

custom/IM_2009_02_09.pdf.

Klemenčič Rozman, M. M. (2015). Pa ne spet SPSS: gradivo za učenje osnov uporabe SPSS-a (za interno uporabo). Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani. Pridobljeno dne 14. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://www.pef.uni-lj.si/fileadmin/Datoteke/Zalozba/e-publikacije/uvod-v-spss_2015.pdf.

Majcen, M. (2009). Management kompetenc. Ljubljana: GV založba.

Mihalić, R. (2010). Kako upravljam znanja: 30 minut za vodenje. Škofja Loka: Mihalič in partner.

Morgan, G. (2004). Podobe organizacij. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.

Možina, S. (2002). Učeča se organizacija – učeči se management. V: Možina, S. (ur.). Management: nova znanja za uspeh. Radovljica: Didakta, str. 12–45.

Peršak, M. (2006). Uvajanje modela učečega se podjetja. V: Možina, S. in Kovač, J. (ur.). Menedžment znanja. Maribor: Založba Pivec

Petronijević, K. (2017). Izobraževanje kot osrednji del oblikovanja organizacij prihodnosti. HR&M: strokovna revija za področje razvoja organizacij in vodenja judi pri delu, 3, št. 12, str. 52–54.

Pirc, Š. (2018). Merske karakteristike slovenskega prevoda vprašalnika »The SWAL-QOL. Magistrsko delo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani. Pedagoška fakulteta.

Sharifirad, M. S. (2011). The Dimensions of Learning Organization Questionnaire (DLOQ): A cross-cultural validation in an Iranian context. International Journal of Manpower, 32, št. 5-6, str. 661–676. Pridobljeno dne 17. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://www.ingentaconnect.com/content/mcb/016/2011/00000032/F0020005/art0001.

Song, J. H., Joo, B. - K. and Chermack, T. J. (2009). The Dimensions of Learning Organization Questionnaire (DLOQ): A validation study in a Korean context. Human Resource Development Quarterly, 20, št. 1, str. 43–64. Pridobljeno dne 16. 3. 2020 s svetovnega spleta: https://www.researchgate.net/publication/227609100_The_Dimensions_of_Learning_Organization_

Questionnaire_DLOQ_A_validation_study_in_a_Korean_context.

Starc, J. (2019). Temelji menedžmenta. Učbenik. Novo mesto: Univerza v Novem mestu Fakulteta za ekonomijo in informatiko.

Škerlavaj, M. (2003). Vpliv informacijsko-komunikacijskih tehnologij in organizacijskega učenja na uspešnost poslovanja: teoretična in empirična analiza. Magistrsko delo. Univerza v Ljubljani: Ekonomska fakulteta. Pridobljeno dne 17. 3. 2020 s svetovnega spleta: http://www.cek.ef.uni-lj.si/magister/skerlavaj273.pdf.

Urh, I. (2003). Učeča se organizacija. Sodobna pedagogika, 54, št. 1, str. 122–139.

Prenosi

Objavljeno

2022-03-24

Kako citirati

Komidar, K. (2022). Usmerjenost k učeči se organizaciji – analiza vprašalnika. Revija Za Ekonomske in Poslovne Vede, 7(2), 17–35. Pridobljeno od https://www.eb-nm.si/index.php/EB/article/view/13

Številka

Rubrike

Prispevki