Medgeneracijsko učenje in znanje
Ključne besede:
organizacija, medgeneracijske razlike, medgeneracijsko učenje, medgeneracijsko znanje.Povzetek
Sodobna podjetja v Evropi se zavedajo demografskih dejavnikov, kot je staranje prebivalstva in daljšanje življenjske dobe, kar posledično pomeni podaljševanje delovne aktivnosti in več različnih generacij zaposlenih. Zaradi tega je treba v organizacijah poskrbeti za dobro prilagoditev medgeneracijskim razlikam, vključevanje vseh generacij zaposlenih v sodobne procese in tehnologije ter nudenje možnosti izobraževanja in usposabljanja. Uspešno medgeneracijsko sodelovanje je ključno za kvalitetne odnose na delovnem mestu in stabilnost organizacije. Namen prispevka je predstavitev generacij, medgeneracijskega komuniciranja in izzivov pri prenosu znanja in izkušenj na delovnem mestu. Empirični del predstavlja raziskavo o tem, kako zaposleni doživljajo medgeneracijske razlike na delovnem mestu, kako so pripravljeni na nenehne spremembe in izzive z novimi tehnologijami, koliko se želijo učiti in sodelovati, deliti svoje znanje z novimi generacijami in pridobivati znanje od le-teh. Cilj raziskave je ugotoviti pripravljenost zaposlenih in njihovih vodij na medgeneracijsko učenje in sodelovanje v organizaciji.
Literatura
Brečko, D. (2008). Medgeneracijsko komuniciranje: v iskanju medgeneracijskega sožitja. HRM 23, št. 6, str. 48-56.
Brečko, D. (2010). Medgeneracijski HRM v slovenskih organizacijah. HRM 8, št. 38, str. 56-62.
Dimovski, V. (2011). Age management. HRM, 9, št. 42, str. 37-40.
Giancola, F. (2006). The generation gap: more myth than reality, Human Resource Planning, 29(4), str. 32-37.
Jager, J. (2013). Akcijska raziskava v okviru projekta Old and Young (TOY). Spletna stran: http://media.wix.com/ugd/cfe827_ebe92251550e426da1f5c3bfbb25930e.pdf. [Citirano: 7. 1. 2017 ob 19:00 uri].
Kavčič, A. (2011). Generacijska raznolikost zaposlenih in njihovo medsebojno komuniciranje. Spletna stran: http://www.ediplome.fmp.si/Kavcic_Alenka_20110221.pdf, [Citirano: 2. 1. 2017 ob 21:00 uri].
Lagacé, M. et al. (2015). Canadian government's framing of ageing at work and older workers: echoing positive ageing models, Work, 52(3), str. 597-604.
Novak, M. (2007). Medgeneracijske razlike in vloga HRM. HRM 5, št. 19, str. 30-34.
Sánchez, M. in Kaplan, M. (2014). Intergenerational learning in higher education: making the case for multigenerational classrooms, Educational Gerontology, 40(7), str. 473-485.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Kaja Papić

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.



