Globalizacija in ekonomika kulture
ali se lahko proda kulturna identiteta naroda?
Ključne besede:
globalizacija, ekonomija kulture, kulturna politika, institucionalna kultura, mešanica kulturPovzetek
Ekonomika kulturnih proizvodov in kulture v tranzicijskih družbah je v procesu globalizacije bolj pod vplivom političnih dejavnikov in manj pod vplivom gospodarskih kazalnikov in dejanskega stanja v družbi. Z uvajanjem novih meril, kjer se vse v kulturi primerja z doseženim dobičkom, se nacionalna kulturna vrednost razveljavi in se jo podredi komercializaciji kot edini vrednosti kulturnega proizvoda. Raziskave, ki so bile izvedene v Bosni in Hercegovini v zadnjih desetih letih, kažejo, da se odgovori na podobna vprašanja ne razlikujejo veliko, in opozarjajo na dejstvo, da se v Bosni in Hercegovini dogaja le malo želenih sprememb znotraj in zunaj institucionalne kulture. Naslednji val globalizacije ima najpomembnejši vpliv na razvoj kulture pri ustvarjanju pogojev za potrditev lastnosti kulture v manjših jezikih, skupnostih in tranziciji. V takih pogojih, kjer so bili postavljeni kriteriji vrednotenja produktov kulture v vseh oblikah, kjer so ekonomika in komercialni učinki nad ustvarjalnimi in umetniškimi dosežki v kulturi, ne obstaja možnost razvoja česarkoli na področju kulture, ampak se njen pomen zmanjša na raven trgovsko-manipulativnega mešetarjenja, brez pričakovanih, zaželenih, potrebnih in možnih rešitev ustrezne kakovosti.
Literatura
Collins, E. C. G. and Devanna, M. A. (2002). Izazovi menadžmenta u XXI stoljeću. Zagreb: Mate.
Dragičević Šešić, M. and Stojković B. (2011). Kultura menadžment animacija marketing. Beograd: Clio.
Dragičević Šešić, M. and Stojković Branimir (2011). Kultura menadžment animacija marketing, šesto izmijenjeno i dopunjeno izdanje. Beograd: Clio.
Dragićević - Šešiš, M. and Dragojević, S. (2005). Menadžment umetnosti u turbulentnim okolnostima. Beograd: Clio.
Hersković, M. J. (1967). Les bases de l antropologie. Paris: Petite Bibliotheque Payot.
Ilić, V. (2018). Savremeno pozorište: estetsko iskustvo i prestupničke prakse. Novi Sad: Sterijino pozorje.
Kolber, F. (2010). Marketing u kulturi i umetnosti. Beograd: Clio.
Stojković, B. (2008). Evropski kulturni identitet. Beograd: Službeni glasnik.
Trozbi, D. (2012). Ekonomika kulturne politike. Beograd: Clio.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Nenad Novaković, Rajko Macura

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.



