Analiza vrednot v organizaciji
Ključne besede:
vrednote, organizacije, posameznikiPovzetek
Po mnenju nekaterih so organizacijske vrednote osrednji del kulture podjetja, ki je v njegov sistem delovanja vgrajena. V organizaciji igrajo vrednote pomembno vlogo, saj usmerjajo vedenje podjetja in vplivajo na odnos podjetja do samega sebe in do drugih ljudi. Organizacijske vrednote so tesno povezane s posameznikovimi vrednotami, saj iz njih rastejo, se razvijajo in nadgrajujejo. Ob tem se poraja vprašanje: zakaj v nekaterih organizacijah kar vre od produktivne energije, v drugih pa se nenehno spopadajo s težavami? Namen prispevka je analizirati vrednote v različnih organizacijah in jih primerjati med seboj ter ugotavljati razlike med organizacijskimi in osebnimi vrednotami. Cilj naše raziskave je preučiti vrednote in določiti vrste le-teh v organizaciji glede na njihovo branžo dela ter jih primerjati z vrednotami posameznikov. Pri raziskavi smo se osredotočili na štiri možne kategorije glede na vrste vrednot v organizaciji, in sicer: ali je podjetje bolj osredotočeno na odnose, na spremembe, na naloge ali na ohranjanje statusa quo. Naša pričakovanja so, da bodo rezultati raziskave pokazali razlike med organizacijskimi vrednotami v proizvodnem, storitvenem ali trgovskem podjetju ter razlike med osebnimi vrednotami glede na to, v kakšnem podjetju je oseba zaposlena.
Literatura
Bloch, O. (2015). Creating motivation and engagement trough values. Major players on the market build on their strengths. [Do večje motivacije in zavzetosti s pomočjo vrednot. Glavni igralci na trgu gradijo svoje prednosti]. Strokovna revija za ravnanje z ljudmi pri delu HRM, 64, str. 14-20.
Boštjančič, E. in Koračin, N. (2013). Samopodoba, vrednote in medsebojni odnosi po prepoznanem sindromu izgorelosti. Strokovna revija za ravnanje z ljudmi pri delu HRM, 54, str. 56-61.
Dajčman, M.: Vrednote organizacije in posameznika. Spletna stran: file:///C:/Users/Uporabnik/Downloads/UNI_Dajcman_Mateja_1985%20(1).pdf [Citirano 12.12.2016 ob 19.52 uri]
Dermol, V. (2013). Sodobni izzivi managementa človeških virov. V: Gorenak, M. (ur.). Organizacijske vrednote in kompetence kot orodje za razvoj človeških virov. Celje: Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije, str. 11-24.
Dermol, V. et al. (2014). Sinergija vrednot, poslanstev in vizij v podjetjih. Celje: Mednarodna fakulteta za družbene in poslovne študije.
Kamenšek, N.: Pomen vrednot za zaposlene na primeru SKB banke d.d.. Spletna stran: www.cek.ef.uni-lj.si/u_diplome/kamensek1587.pdf [Citirano 3.1.2017 ob 17.42]
Musek Lešnik, K. (2007). Organizacijske vrednote. Kako do jasnih organizacijskih vrednot v podjetju. Ljubljana: IPSOS.
Musek Lešnik, K. (2008). Vrednote, poslanstvo in vizija podjetja. Organizacijske vrednote, poslanstvo in vizija podjetja kot jedrni element strateškega managementa. Koper: Fakulteta za management.
Musek, J. (2015). Osebnost, vrednote in psihično blagostanje. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Polajnar, D. in Rozman, A. (2014). Organizacijske vrednote in njihov prenos na zaposlene. Vrednote: lepo zveneče besede ali srce kulture podjetja. Strokovna revija za ravnanje z ljudmi pri delu HRM, 62, str. 14-19.
Sánchez, K. E. (2012). Etični kodeks in vrednote pri coachingu. Etični kodeks za slovenske coache? Strokovna revija za ravnanje z ljudmi pri delu HRM, 50, str. 10-15.
Zaman, M.: Vrednote zaposlenih v organizacijah kot pomemben element organizacijske kulture. Spletna stran: ftp://www.ediplome.fm-kp.si/Zaman_Mojca_20130909.pdf [Citirano 3.1.2017 ob 18.36]
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Nataša Cimermančič

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.



