Izobraževanje kot strateška prioriteta: evalvacija financiranja izobraževalnega sistema v Republiki Srbski

Avtorji

  • Zorana Agić Banja Luka College
  • Svetlana Dušanić Gačić Banja Luka College
  • Mirjana Milovanović Banja Luka College

DOI:

https://doi.org/10.55707/eb.v12i1.149

Ključne besede:

investicije, financiranje, izobraževanje, kakovost

Povzetek

Članek obravnava evalvacijo financiranja izobraževalnega sistema v Republiki Srbski v obdobju 2014–2023 s posebnim poudarkom na pomenu izobraževanja za celovit družbeni in ekonomski razvoj. Izobraževanje predstavlja ključni dejavnik razvoja človeških virov, inovacij in konkurenčnosti ter je bistvenega pomena za dolgoročni napredek države. Rezultati analize kažejo, da sta v izobraževalni sektor vložena manj kot 2 % celotnih investicij, kar je občutno pod mednarodnimi standardi in priporočili. Pomanjkanje vlaganj lahko ogrozi kakovost izobraževanja, zmanjša dostopnost virov ter povzroči dolgoročne negativne posledice za gospodarsko rast in družbeno stabilnost. V članku na podlagi pregleda kvantitativnih podatkov identificiramo pomanjkljivosti v strukturi financiranja izobraževanja ter opozarjamo na nujnost reform, ki bi omogočile učinkovitejše vlaganje v ta sektor, kar je ključno za trajnostni razvoj Republike Srbske.

Literatura

Gabrichidze, T. (2022). Higher Education Funding Strategies: Towards Equity, Efficiency, and Quality. European Scientific Journal, 18(19), 20–34. https://dx.doi.org/10.19044/esj.2022.v18n19p20

Hastina, H., Safiltri, D., and Ramadhan, R. (2020). Analisis Kebijakan Pendidikan Terkait Akuntabilitas Pembiayaan Pendidikan. Journal of Educational Policies, 1(1), 45–67. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i2.126

Kasradze, T., Antia, V., and Gulua, E. (2019). Challenges of Financial Management of the Higher Education Institutions in Georgia. European Journal of Educational Studies, 5(1), 187–206. https://doi.org/10.26417/ejes.v5i1.p187-206

Mahputriono, M. (2022). Determination of education quality and graduate quality: Funding and curriculum management analysis. Dinasti International Journal of Management Science, 3(6), 1–18. https://dx.doi.org/10.31933/dijms.v3i6.1306

Manolescu, G. (2009). The reform of education funding: principles, options, modalities. Economic Journal, 8(2), 45–58.

Musah, A., and Aawaar, G. (2022). Financial development and educational quality in Sub-Saharan Africa. Cogent Economics & Finance, 10(1). https://doi.org/10.1080/23322039.2022.2131115

Nazukova, N. (2020). Public funding of education as a factor of economic growth. Economic Forecast, 2, 72–88. http://dx.doi.org/10.15407/econforecast2020.02.072

Rusina, H. (2022). Education Financing and Assessment in Improving the Quality of Education in Indonesia. INJOE Journal, 3(2), 34–45. https://dx.doi.org/10.54443/injoe.v3i2.26

Rusina, H. (2022). Education Financing and Assessment in Improving the Quality of Education in Indonesia. Indonesian Journal of Education (INJOE) Journal, 3(2), 207–215. https://dx.doi.org/10.54443/injoe.v3i2.26

Sutansyah, L., and Ramdani, A. (2023). Pembiayaan Pendidikan: Urgensi, Tantangan, dan Solusi. Pelita Nusantara Journal, 1(2), 87–102. https://doi.org/10.59996/jurnalpelitanusantara.v1i2.197

Tamam, B. (2018). Reorientasi Pendanaan Pendidikan Dalam Membangun mutu Sekolah. Majalah Alamanda, 29(2), 234–256. https://doi.org/10.24853/ma.1.2.44–57

Tindra, N., and Kadri, H. (2019). Efektivitas dan Efisiensi Pembiayaan Pendidikan. Educational Financing Studies, 48(4), 23–35. https://dx.doi.org/10.31227/osf.io/48btr

Objavljeno

2025-05-28

Kako citirati

Agić, Z., Dušanić Gačić, S., & Milovanović, M. (2025). Izobraževanje kot strateška prioriteta: evalvacija financiranja izobraževalnega sistema v Republiki Srbski. Revija Za Ekonomske in Poslovne Vede, 12(1), 39–51. https://doi.org/10.55707/eb.v12i1.149

Številka

Rubrike

Prispevki

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)