Izobraževanje kot strateška prioriteta: evalvacija financiranja izobraževalnega sistema v Republiki Srbski
DOI:
https://doi.org/10.55707/eb.v12i1.149Ključne besede:
investicije, financiranje, izobraževanje, kakovostPovzetek
Članek obravnava evalvacijo financiranja izobraževalnega sistema v Republiki Srbski v obdobju 2014–2023 s posebnim poudarkom na pomenu izobraževanja za celovit družbeni in ekonomski razvoj. Izobraževanje predstavlja ključni dejavnik razvoja človeških virov, inovacij in konkurenčnosti ter je bistvenega pomena za dolgoročni napredek države. Rezultati analize kažejo, da sta v izobraževalni sektor vložena manj kot 2 % celotnih investicij, kar je občutno pod mednarodnimi standardi in priporočili. Pomanjkanje vlaganj lahko ogrozi kakovost izobraževanja, zmanjša dostopnost virov ter povzroči dolgoročne negativne posledice za gospodarsko rast in družbeno stabilnost. V članku na podlagi pregleda kvantitativnih podatkov identificiramo pomanjkljivosti v strukturi financiranja izobraževanja ter opozarjamo na nujnost reform, ki bi omogočile učinkovitejše vlaganje v ta sektor, kar je ključno za trajnostni razvoj Republike Srbske.
Literatura
Gabrichidze, T. (2022). Higher Education Funding Strategies: Towards Equity, Efficiency, and Quality. European Scientific Journal, 18(19), 20–34. https://dx.doi.org/10.19044/esj.2022.v18n19p20
Hastina, H., Safiltri, D., and Ramadhan, R. (2020). Analisis Kebijakan Pendidikan Terkait Akuntabilitas Pembiayaan Pendidikan. Journal of Educational Policies, 1(1), 45–67. https://doi.org/10.31004/edukatif.v2i2.126
Kasradze, T., Antia, V., and Gulua, E. (2019). Challenges of Financial Management of the Higher Education Institutions in Georgia. European Journal of Educational Studies, 5(1), 187–206. https://doi.org/10.26417/ejes.v5i1.p187-206
Mahputriono, M. (2022). Determination of education quality and graduate quality: Funding and curriculum management analysis. Dinasti International Journal of Management Science, 3(6), 1–18. https://dx.doi.org/10.31933/dijms.v3i6.1306
Manolescu, G. (2009). The reform of education funding: principles, options, modalities. Economic Journal, 8(2), 45–58.
Musah, A., and Aawaar, G. (2022). Financial development and educational quality in Sub-Saharan Africa. Cogent Economics & Finance, 10(1). https://doi.org/10.1080/23322039.2022.2131115
Nazukova, N. (2020). Public funding of education as a factor of economic growth. Economic Forecast, 2, 72–88. http://dx.doi.org/10.15407/econforecast2020.02.072
Rusina, H. (2022). Education Financing and Assessment in Improving the Quality of Education in Indonesia. INJOE Journal, 3(2), 34–45. https://dx.doi.org/10.54443/injoe.v3i2.26
Rusina, H. (2022). Education Financing and Assessment in Improving the Quality of Education in Indonesia. Indonesian Journal of Education (INJOE) Journal, 3(2), 207–215. https://dx.doi.org/10.54443/injoe.v3i2.26
Sutansyah, L., and Ramdani, A. (2023). Pembiayaan Pendidikan: Urgensi, Tantangan, dan Solusi. Pelita Nusantara Journal, 1(2), 87–102. https://doi.org/10.59996/jurnalpelitanusantara.v1i2.197
Tamam, B. (2018). Reorientasi Pendanaan Pendidikan Dalam Membangun mutu Sekolah. Majalah Alamanda, 29(2), 234–256. https://doi.org/10.24853/ma.1.2.44–57
Tindra, N., and Kadri, H. (2019). Efektivitas dan Efisiensi Pembiayaan Pendidikan. Educational Financing Studies, 48(4), 23–35. https://dx.doi.org/10.31227/osf.io/48btr
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2025 Zorana Agić, Svetlana Dušanić Gačić, Mirjana Milovanović

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.