Vrste motivacije za učenje poslovnega tujega jezika

Avtorji

  • Katja Krope
  • Nina Granda

Ključne besede:

poslovni tuji jeziki, motivacija, intervjuji, kadri, podjetja

Povzetek

Znanje tujih jezikov je postalo nujna spretnost zaposlenih v globalni družbi, zato je učenje tujega poslovnega jezika ključno za njihovo uspešno delo. Motivacija je najpomembnejši dejavnik pri učenju tujega jezika, zato so elementi le-te tudi ključni za učenje poslovnega tujega jezika. Z raziskavo smo skušali vsaj delno zapolniti raziskovalno vrzel na področju motivacije za učenje
poslovnega tujega jezika in ugotoviti, kaj spodbuja zaposlene v slovenskih podjetjih. Poglobljeni intervjuji s 13 zaposlenimi v različnih slovenskih podjetjih so pokazali, da se pri večini intervjuvancev prepleta zunanja in notranja motiviranost za učenje poslovnega tujega jezika, kar lahko predstavlja osrednji del kontinuuma, oz. vmesno stopnjo med zunanjo in notranjo motivacijo. Intervjuvanci so se tečaja poslovnega tujega jezika, angleščine ali nemščine, udeležili zaradi lastne želje po znanju, po nadgradnji že predhodnega znanja splošnega tujega jezika ter izboljšanju že obstoječega znanja poslovnega tujega jezika. Tečaje pa obiskujejo tudi zaradi potreb in narave dela oz. ker jim je ta možnost ponujena s strani podjetja in so jih k temu
spodbudili sodelavci.

Literatura

Balenović, K. (2011). Motivacija odraslih učenika za učenje engleskog jezika u kontekstu globalizacije. Napredak, 152, št. 2, 189–209.

Cook, V. (2000). Linguistics and second language acquisition. Beijing: Foreign Teaching and Research Press.

Crump, C. A. (1995). Motivating students: a teacher’s challenge. Sooner Communication Conference. Norman: Oklahoma.

Denzin N. K. and Lincoln, Y. S. (ur). (2005). The Sage hHandbook of qualitative research. Thousand Oaks: Sage.

Didiot-Cook, H., Gauthier, V. and Scheirlinckx, K. (2000). Language needs in business, a survey of European multinational companies. CEMC Inter-Faculty Group for Language Joint Study Project. Pridobljeno dne 1. 6. 2016 s svetovnega spleta: http://www.hec.edu/var/fre/storage/original/application/7ca31409fee3f05c77b4a3d9286927d2.pdf.

Dörnyei, Z. (1997). Motivational factors in the second language attainment. A review of research in Hugary. Acta Linguistica Hugraia, 44, št. 3, str. 261–275.

Dörnyei, Z. (2006). Individual differences in second language acquisition. AILA Review, 19, št. 1, str. 42–68.

Dostal, M. (2015). Vloga učitelja pri razvijanju tujejezikovne sporazumevalne zmožnosti za poslovne sestanke v angleškem jeziku. Doktorska disertacija. Maribor: Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta.

Dubovičiene, T. and Gulbiskiene, D. (2014). Learning / Teaching EFL to Adult Learners at Language Courses. Svetimosios kalbos, 16, št. 3, str. 138–149.

Evropska komisija. (2006). ELAN Study: effects on the European Union economy of shortages of foreign language skills in enterprise. Pridobljeno dne 1. 6. 2016 s svetovnega spleta: http://ec.europa.eu/languages/languagesmean-business/files/elan-full-report_en.pdf.

Evropska komisija. 2008. Večjezičnost: prednost Evrope in skupna zaveza {SEC(2008) 2443} {SEC(2008) 2444} {SEC(2008) 2445} /* COM/2008/0566 konč. */. Pridobljeno dne 31. 5. 2016 s svetovnega spleta: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/SL/TXT/?uri=CELEX:52008DC0566.

Gardner, R. C. (1985). Social psychology and second language learning: The role of attitudes and motivation. London: Edward Arnold publishers.

Gilakjani, P., Leong, A. and Sabouri, B. (2012). A Study on the role of motivation in foreign language learning and teaching. International Journal of Modern Education and Computer Science, 4, št. 7, str. 9–16.

Jarc, M. and Zorko, V. (2013). Razvoj potrebe po učenju tujih strokovih jezikov in vloga učiteljea pri oblikovanju tujejezikovno kompotentnega diplomanta. Teorija in praksa, 50, št. 2, str. 412–442.

Johnstone, K. (1999). Research on language learning and teaching: 1997–1998. Language learning. London: Routledge.

Juriševič, M. (2012). Motiviranje učencev v šoli. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.

Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to Qualitative Research Interviewing. Sage: Thousand Oaks.

Letnar, M. and Širok, K. (2014). Motivacija delovno aktivnih starejših pri učenju tujih jezikov. Andragoška spoznanja, 20, št. 2, str. 41–54.

Marentič Požarnik, B. (2012). Psihologija učenja in pouka. Ljubljana: DZS.

Moghaddas Jafari, T. S. and Tengku Mahadi, S. M. (2012). Motivation, Its Types, and Its Impacts in Language learning. International Journal of Business and Social Science, 3, št. 24, str. 230–235.

Noels, K. A. (2001). New Orientations in Language Learning Motivation: Towards a model of intrinsic, extrinsic, and integrative orientations and motivation. V: Dörnyei, Z. in Schmidt, R. (ur.), Motivation and Second Language Acquisition. Hawaii: University of Hawaii’s Press, str. 43–68.

Osojnik Kunc, V. (2006). Eachkomminikative Verständlichkeit in der Verwaltungssprache. Dargestellt am Deutschen und Slowenischen. Hamburg: Kovač.

Resolucija Sveta Evropske Unije. (2008). Uradni list Evropske unije, 2008/C 320/01. Pridobljeno dne 1. 6. 2016 s svetovnega spleta: http://eur-lex.europa.eu/legalcontent/SL/TXT/?uri=OJ:C:2008:320:TOC.

Ryan, R. M. and Deci, E. L. (2000). Intrinsic Motivation and Self-Determination in Human Behaviour. New York: Plenum Press.

Prenosi

Objavljeno

2022-04-02

Kako citirati

Krope, K., & Granda, N. (2022). Vrste motivacije za učenje poslovnega tujega jezika. Revija Za Ekonomske in Poslovne Vede, 3(1), 74–87. Pridobljeno od https://www.eb-nm.si/index.php/EB/article/view/70

Številka

Rubrike

Prispevki