Gonilna sila evalvacije na visokošolskih institucijah v Srbiji

Avtorji

  • Nebojša Pavlović

Ključne besede:

evalvacija, učitelj, študent, visokošolske institucije

Povzetek

V prispevku je poudarek na evalvaciji dela visokošolskih učiteljev na visokošolskih institucijah v Srbiji. Na eni strani, evalvacija omogoča fakultetam, da ugotovijo, kako posamezni učitelji delajo, na drugi strani pa lahko na podlagi povratne informacije učitelji tudi svoje delo izboljšujejo. Cilj raziskave je raziskati evalvacijo na fakultetah v Srbiji. Rezultate smo pridobili z kvantitativno in kvalitativno metodo, v raziskavi pa je sodelovalo 432 profesorjev iz vseh univerz v Srbiji. Podatki kažejo, da na fakultetah sicer izvajajo evalvacijo, ampak ne v skladu s pričakovanji učiteljev. Da bi lahko dobili popolne rezultate s področja procesov evalvacije, je potrebno v prihodnosti pridobiti še mnenja študentov in vodstva fakultet.

Literatura

Branković, D. and Partalo, D. (2015). Evaluacija kvaliteta procesa i ishoda univerzitetske nastave. Zbornik “Nastava i učenje”. Užice: Učiteljski fakultet u Užicu.

Braskamp, L., Brandenburg, D. and Ory, J. (1984). Evaluating teaching effectiveness: A practical guide. Beverly Hills: CA, Sage.

Cashin, W. (1987). Defining and Evaluation College Teaching. Kansas State University: IDEA Paper 21, september 1989.

Centra, J. (1993). Reflective faculty evaluation: Enhancing teaching and determining faculty effectiveness. San Francisco: Jossey-Bass.

Clift, J. and Imrie, W. (1980). The Design of Evaluation for Learning. Higher Education, 9, No. 1, pp. 69–80.

Ebel, R. (1979). Essentials of Educational Measurement. New Jersey: Prentice Hall.

Guidelines for Evaluating Teaching. Retrieved on 8/15/2016 form the Internet: http://www. crit.umich.edu.

House, K. (1985). Trends in Evalution. Educational Researcher, 19, No. 3, pp. 24–28.

Hoyt, P. and Pallet, H .(1999). Appraising Teaching Effectiveness: Beyond Student Ratings. IDEA Paper 36, November.

Izveštaj i spoljnoj proveri, Filozofski fakultet u Nišu. Retrieved on 8/15/2016 form the Internet: http://www.filfak.ni.ac.rs.

Izveštaj o eksternoj evaluaciji ustanova visokog obrazovanja u Crnoj Gori. Retrieved on 8/15/2016 form the Internet: http://www.gov.me.

Janković, A. and Jarić, I. (2009). Uslovi rada nastavnog osoblja na univerzitetu u Beogradu:evaluacija rada nastavnika. Filozofija i društvo, 3.

Lofty, J. (2000). We Are Doing This Already:Teacher Talk about Standards in Britain and America. The English Journal, 89, No. 4, pp. 97–104.

Milenović, Ž. (2015).Objektivnost studenata u evaluaciji rada fakulteta, njegovih delova i učesnika u nastavnom procesu. Zbornik “Nastava i učenje”. Užice: Učiteljski fakultet.

Pavlović, N (2016). Vrednovanje rada nastavnika u visokoškolskim institucijama Srbije. Ekonomika, Vol. 2, pp. 85–97.

Pešić, M. et al. (2000). Pedagogija u akciji. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju.

Peterson, P. and Comeaux, M. (1990). Evaluating thr Systems: Teachers Perspectives on Teacher Evaluation. Educational Evaluation and Policy Analysis, 12, No. 1, pp. 3–24.

Potkonjak, N. (1972). Vrednovanje rada u osnovnoj školi. Beograd: Jugoslovenski zavod za proučavanje školskih i prosvetnih pitanja.

Vilotijević, M. (1992). Vrednovanje pedagoškog rada u školi. Beograd: Naučna knjiga.

What is Efective Teaching? What Can Be Evaluated? Retrieved on 8/15/2016 form the Internet: http:// www.flinders.edu.au.

Objavljeno

2022-04-01

Kako citirati

Pavlović, N. (2022). Gonilna sila evalvacije na visokošolskih institucijah v Srbiji. Revija Za Ekonomske in Poslovne Vede, 3(2), 68–81. Pridobljeno od https://www.eb-nm.si/index.php/EB/article/view/63

Številka

Rubrike

Prispevki