Vertikalna in horizontalna znotrajpanožna trgovina v Srbiji in Sloveniji

Avtorji

  • Đorđe Ćuzović
  • Svetlana Sokolov-Mladenović

DOI:

https://doi.org/10.55707/eb.v8i1.6

Ključne besede:

znotrajpanožna trgovina, diferenciacija proizvodov, Srbija, Slovenija

Povzetek

Znotrajpanožna trgovina je sočasni izvoz in uvoz podobnih izdelkov s strani ene države. Pri tem se lahko kakovost izmenjanih izdelkov močno razlikuje. Zato je pomembno, da upoštevamo delež vertikalne in horizontalne znotrajpanožne trgovine v celotni znotrajpanožni trgovini. Pri horizontalni znotrajpanožni trgovini (HIIT) gre za izmenjavo podobnih izdelkov primerljive kakovosti, medtem ko se vertikalna znotrajpanožna trgovina (VIIT) nanaša na izmenjavo podobnih izdelkov različne kakovosti. Članek analizira horizontalno in vertikalno znotrajpanožno trgovino med Srbijo in Slovenijo v obdobju med 2004 in 2019. V tem obdobju se je Grubel-Lloydov indeks znotrajpanožne trgovine gibal med 0,22 in 0,48. Poleg tega je bil opažen višji delež vertikalne znotrajpanožne trgovine, kar nakazuje večjo zastopanost izmenjave proizvodov različne kakovosti v strukturi celotne znotrajpanožne trgovine.

Literatura

Ekanayake, E. M., Veeramacheneni, B. and Moslares, C. (2009). Vertical and Horizontal IntraIndustry Trade Beetween the U.S. and Nafta Partners. Revista de Analisis Economico – Economic Analysis Review, 24, št. 1, str. 21–42.

Falvey, R. and Kierzkowski, H. (1987). Product Quality, Intra-Industry Trade and (Im)perfect Competition. V: Kierzkowski, H. (ed.). Protection and Competition in International Trade. Oxford: Blackwell, str. 143–161.

Greenaway, D., Hine, R. and Milner, C. (1995). Vertical and Horizontal Intra-Industry Trade: A Cross Industry Analysis for the United Kingdom. The Economic Journal, 105, št. 433, str. 1505–1518. https://doi.org/10.2307/2235113

Grubel, H. and Lloyd, P. (1975). Intra-Industry Trade: The Theory and Measurement of International Trade in Differentiated Products. London: Macmillan Press.

Marić, Ž. (2011). Intra-Industry Trade and Economic Development (Case of Bosnia and Herzegovina). Tranzicija, 13, št. 27, str. 21–32. Pridobljeno s svetovnega spleta: https://hrcak.srce.hr/74652.

Milutinović, S. (2015). Značaj intra-industrijske trgovine u savremenoj svetskoj privredi. Ekonomija: teorija i praksa, 8, št. 1, str. 35–46. https://doi.org/10.5937/etp1501035M

OECD. (2005). Measuring Globalisation: OECD Handbook on Economic Globalisation Indicators, Paris: OECD.

Privredna komora Srbije (2019). Spoljnotrgovinska razmena Republike Srbije i Republike Slovenije, Privredna komora Srbije, Beograd. Pridobljeno s svetovnega spleta: https://api.pks.rs/storage/assets/Slovenija%20-%20kratka%20informacija%20za%20sajt.pdf

Stiglitz, J. E. (1987). The Causes and Consequences of The Dependence of Quality on Price. Journal of Economic Literature, 25, št. 1, str. 1–48.

Prenosi

Objavljeno

2022-03-24

Kako citirati

Ćuzović, Đorđe, & Sokolov-Mladenović, S. (2022). Vertikalna in horizontalna znotrajpanožna trgovina v Srbiji in Sloveniji. Revija Za Ekonomske in Poslovne Vede, 8(1), 3–14. https://doi.org/10.55707/eb.v8i1.6

Številka

Rubrike

Prispevki