Vloga izobraževanja pri razvoju kariere s stališča diplomiranih ekonomistov
Ključne besede:
kariera, načrtovanje kariere, razvoj kariere, kompetence, izobraževanje, vseživljenjsko učenjePovzetek
Kariera v današnjem času dobiva vse večji pomen za posameznika in za organizacije. Preučevali so jo številni avtorji, zato so nastale številne definicije, ki so se skozi čas spreminjale in se še spreminjajo. Tradicionalne definicije zagovarjajo napredovanje v delovnem okolju po vertikalni lestvici navzgor. V zadnjem času pa se razvoj in napredovanje kažeta v osebnem in v poklicnem
življenju. Kariera je proces, ki poteka vse življenje in ga je treba skrbno načrtovati. Posameznik v tem procesu preizprašuje lastna prepričanja, vrednote, interese, svoje sposobnosti in omejitve. Skladno z njimi si postavlja realne cilje in določa poti za dosego le-teh. Pri razvoju kariere imajo poleg številnih dejavnikov pomembno vlogo tudi kompetence in izobraževanje. Teoretiki ugotavljajo, da je glavni dejavnik uspeha neprestano spreminjanje in prilagajanje novim razmeram v okolju. Eden od ključnih korakov pri razvijanju kariere je vstop mladih na trg dela, kjer se soočajo s številnimi težavami. Nastali problem je spodbudil evropsko politiko, ki skuša v okviru karierne orientacije z različnimi aktivnostmi voditi njihove življenjske poti. Osnovni namen prispevka je prikazati razvoj kariere diplomantov rednega študija visokošolskega študijskega programa upravljanje in poslovanje na Fakulteti za upravljanje, poslovanje in informatiko Novo mesto. Rezultati raziskave so prinesli koristne smernice za nadaljnje delo, predvsem v smislu pomembnosti razvoja splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc, ki pripomorejo k izpolnitvi osebnih pričakovanj in družbenih potreb.
Literatura
Bogićević Milikić, B. (2011). Menadžment ljudskih resursa. Beograd: Centar za izdavačku delatnost Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
Brečko, D. (2009). Načrtovanje karierne poti kot dodana vrednost v organizaciji. HRM, 7, št. 28, str. 12–21.
Cvetko, R. (2002). Razvijanje delovne kariere. Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Delors, J. et al. (1996). Učenje – skriti zaklad. Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport.
Đorđevič, B. (2012). Uspeh u karijeri. Niš: Ekonomski fakultet Univerziteta u Nišu.
Erevanski komunike (2015). Ljubljana: Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.
Ferjan, M. (2005). Management izobraževalnih procesov. Kranj: Moderna organizacija v okviru FOV
Ivanuša – Bezjak, M. (2006). Zaposleni - največji kapital 21. stoletja. Maribor: Pro-Andy.
Kohont, A. et al. (2011). Terminološki slovarček karierne orientacije. Ljubljana: Zavod RS za zaposlovanje.
Kotler, P. (2005). Management trženja. Ljubljana: GV založba.
Merkač Skok, M. et al. (2010). Razvoj kariere. Celje: Fakulteta za komercialne in poslovne vede.
Režek, R. (2010). Izobražuj se in uspešna kariera ti ne uide. Vzgoja, 12/1, št. 45, str. 25–26.
Svetlik, I. (2005). O kompetencah. V: Pezdirc, M., S. (ur.). Kompetence v kadrovski praksi. Ljubljana: GV Izobraževanje, str. 13–27.
Vujić, V. (2004). Menadžment ljudskog kapitala. Opatija: Fakultet za turistički i hotelski menadžment.
Vukovič, G. et al. (2006). Zagotavljanje kadrovskih virov. Kranj: Moderna organizacija.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Tanja Radovan

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.



