Globalne spremembe in vprašanje kakovosti v visokem šolstvu
Ključne besede:
kakovost, visokošolsko izobraževanjePovzetek
V članku obravnavamo trenutne pristope k fenomenu kakovosti, ki temeljijo na zunanji kontroli rezultatov (mehanično - tehnična orientacija in ekonomska logika) in alternativ zagovornikov sociokulturne in kritične smeri v pedagogiki, ki vztraja na spoštovanju bistvenih značilnosti izobraževanja (enkratnost, celovitost, razvojna kompleksnost, dinamičnost, kontekstualnost, nepredvidljivost ...). Kakovost visokega šolstva je obravnavana glede na oceno ravni dosežkov temeljnih kazalnikov, ki se nanašajo na obvladovanje študijskih programov, doseganje lastnega razvoja, usklajenost osebnega sistema vrednot s koristmi družbenega napredka, usposobljenost za praktično uporabo pridobljenega znanja, uposobljenost za samoučenje in za inovacije. V raziskovalno študijo so bili vključeni študenti kot akterji izobraževalnega procesa (namerni vzorec - 240, Pedagoška fakulteta Univerze v Beogradu in Filozofska fakulteta Univerze v Novem Sadu). Najpomembnejše so bile ugotovitve študentov o nizki učinkovitosti visokošolskega izobraževanja glede kvalifikacij za praktično uporabo naučenega, usposobljenosti za samoučenje in za inovacije.
Literatura
Antonijević, R. (2012). Procenjivanje efikasnosti u obrazovanju. U: Vujisić, N. (ur.). Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju. Beograd: Filozofski fakultet, str. 25-43.
Bojović, Ž. (2012). Kvalitet obrazovanja studenata i savremeni univerzitet. U: Obrazovanje i savremeni univerzitet. Niš: Filozofski fakultet, str. 36-44.
Đermanov, J. i Kostović, S. (2006). Evropski okvir kvaliteta školskog obrazovanja. U: Gajić, O. (ur.). Evropske dimenzije promena obrazovnog sistema u Srbiji. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju, str. 251-262.
Đukić, M. (2002). Indikatori kvaliteta i evaluacija u sistemu visokog obrazovanja. Novi Sad: Pedagoška stvarnost, 7-8, Savez pedagoških društava Vojvodine, str. 508-517.
Đurišić-Bojanović, M. (2008). Multikulturalnost i multiperspektivnost u obrazovanju. U: J. Šefer, S. Joksimović i S. Maksić (ur.). Uvažavanje različitosti i obrazovanje. Beograd: Institut za pedagoška istraživanja, str. 45-71.
Eberhardt, U. (Hrsg.) (2010). Neue Impulse in der Hochschuldidaktik. VS Verlag, str. 231.
Gojkov, G. i Stojanović, A. (2011). Participativna epistemologija u didaktici. Vršac: VVŠ.
Stančić, M. (2012). Traganja za kvalitetom u obrazovanju - kako smo podigli filozofska sidra i nasukali se u plitkim vodama politike. U: Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju. Beograd: Filozofski fakultet, Institut za pedagogiju i andragogiju, str. 271-289.
Tunijnman, A. S. i Batani, N. (1994). Monitoring the standards of educations. London: Pergamon.
Vlahović, B. (1969). Upravljanje inovacijama u obrazovanju. Beograd: CURO, str. 256.
Prenosi
Objavljeno
Kako citirati
Številka
Rubrike
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Grozdanka Gojkov

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.





